Wednesday 4 September 2013

prolonged jaundice - last part

lama menyepi dari menceritakan hal peribadi :) sibuk bekerja yang sebenarnya. 

ramai juga yang bertanyakan khabar fahim selepas aku buat entry prolonged jaundice - part 3 . maaf sebab ceritanya tergantung di situ, tiada kesudahan pada mana-mana entry. jadi hari ini aku ceritakan sedikit ye.

alhamdulillah, syukur sangat-sangat padaMu Ya Allah atas kurniaan insan kecil ini dalam keluarga kami. kehadiran dia banyak memberikan kami kekuatan terutamanya aku dalam kehidupan harian. fahim disahkan normal dan tiada lagi masalah bengkak di kedua-dua belah buah pinggangnya selepas buat kidney ultrasound pada 27/2/2013 yang lepas.

sedikit nasihat yang aku boleh beri pada ibu bapa di luar sana yang punya anak yang menghadapi prolonged jandice macam fahim ni, aku sarankan teruskan saje buat prosedur yang doktor syor kan. aku sendiri hampir-hampir untuk berhenti di tengah jalan. tapi dalam masa sama, aku pujuk hati sendiri, yainkan hati suami, sebab kami perlu tau dan bukti bahawa fahim seorang anak yang dilahirkan normal. ada jugak yang memilih untuk cuba rawatan lain seperti homeopati, cari info sedalam-dalamnya dan cubalah jika ia mampu memberikan kebaikan.

dalam masa yang sama, seboleh-bolehnya jangan terus salahkan diri sendiri dengan apa yang jadi lebih-lebih lagi bagi yang sedang berpantang. ia akan menambahkan stress dan takut emosi terganggu. kuatkan semangat, dan bagi si suami, sokongan anda sangat-sangat diperlukan bagi si isteri untuk menghadapinya.

insyaAllah, yakin padaNya, semoga semuanya dipermudahkan.

 pic baru ni..jadi technician kat opis mama as part timer :)

No comments:

Post a Comment