Saturday 12 October 2013

bahagia itu indah :)

Pertama sekali, syukur ke hadrat Ilahi, hajat ku nan satu ini termakbul. Alhamdulillah, berkat usaha sabar, tawakal dan doa dari yang tersayang, terutamanya husband dan mak, akhirnya dapat jugak aku kerja yang sangat-sangat dekat dengan rumah. 

Senang urusan harian aku. Tahun depan si iqa dah nak masuk darjah 1. Nanti nak kena siapkan makan pakainya. Sebelum ni, aku tak sempat nak buatkan bekal dia sebab aku kena keluar awal, hantar fahim ke taska, lepas tu nunnnn jauh hari-hari drive dari putrajaya ke gombak. So memang papa dia la yang uruskan bekal dia, beli je!

Bila petang, husband la yang akan ambil anak-anak. Aku sampai rumah paling cepat maghrib la, dalam pukul 7 lebih. Hari-hari macam tu. Keje aku ni dah la agak mencabar diri. Kalau aku terer, maybe senang la kot aku nak handle. Tapi masalahnya, aku tak terer. So aku sentiasa berada dalam keadaan stress. Stress keje, badan penat drive jauh, uruskan keluarga lagi, fuhhhh kalau tak kuat semangat aku rase tunggang terbalik dah kot. Rumah tak payah citela, sempat aku kemas, aku kemas, tak sempat, terpaksa aku buat-buat buta :)

Jadinya, orang yang paling happy sekali aku dapat keje dekat dengan rumah dah tentulah husband aku. Ikutkan hati, nak attend interview dengan company ni pun aku malas sebab kurang keyakinan diri. Terasa diri sangat-sangat kerdil. Puas husband pujuk, aku mengalah jugak. Sanggup tu hantar dan tunggu sampai aku abis interview. Berkat dari doa dia dan keluarga lain, aku dapat keje ni, syukur alhamdulillah.

Sekarang ni aku dalam fasa membiasakan diri. No more outstation, project based or travelling mana-mana. Maybe akan ada, tapi tak selalu la. Setelah hampir 10 tahun pencarian aku, alhamdulillah ianya sudah berakhir. Moga-moga kali ni hijrah aku diberkati dan dipanjangkan. Penat tau tukar-tukar keje ni :)

Apa lagi yg boleh aku kata selain bahagia itu indah? Sesungguhnya aku bahagia dapat bahagiakan insan-insan tersayang di sekeliling aku.

No comments:

Post a Comment