Monday 14 October 2013

Supplement Shaklee utk Kesuburan Suami Isteri

Anak merupakan anugerah terindah setiap pasangan suami isteri. Tanpa kehadiran anak, mungkin serinya alam rumah tangga tidak seindah mana. Banyak faktor sebenarnya yang mendorong pasangan suami isteri tidak dikurniakan anugerah ini. Namun, kita sangat digalakkan untuk berusaha, bukan hanya berpeluk tubuh dan berputus asa menerima apa yang ditakdirkan begitu sahaja. Usaha, tawakal dan berdoa. Hasilnya pasti manis :)

Pakar Oncolgy Malaysia, Dr Hamid Arshat juga menggalakkan pengambilan supplement sebagai salah satu langkah usaha untuk mendapatkan zuriat bagi meningkatkan tahap kesuburan pasangan suami isteri berkenaan.

Kali ni, aku nak share tentang beberapa supplement Shaklee yang boleh diamalkan bagi setiap pasangan yang ingin punya zuriat sendiri. Pengambilan supplement ini merupakan salah satu usaha. Tak salahkan kalau kita cuba berusaha. Mungkin pemakanan dan cara hidup kita seharian tidak mampu untuk mencukupkan apa yang sistem badan kita perlukan.

Apa yang Shaklee ada?
Mari dekat, mari rapat :)

Supplement Asas Shaklee
1. ESP - untuk bekalan protein kepada badan dan membekalkan tenaga
2. B Complex - penting untuk menjana tenaga dan bersifat anti stress. B Complex juga penting untuk merancang kehamilan kerana kandungan asid folik di dalamnya diperlukan untuk elak risiko spina bifida pada bayi (pembentukan tulang belakang yang tak sempurna).
3. Vitalea - multivitamin; membekalkan dan menyeimbangkan keperluan nutrisi dalam dalam. 
4. Vitamin C - mengandungi anti oksidan yang tinggi untuk hapuskan radikal bebas di dalam badan dan bertindak menghalang sperma dari bergumpal. Juga menjadikan salur darah lembut, mengembang dan bantu mengalirkan lebih banyak darah.  

Supplement tambahan untuk isteri
1. Alfafa - bertindak seperti kacip fatimah bagi si isteri. Ia juga mampu merawat masalah-masalah pada organ reproduktif wanita seperti keputihan, kegatalan dan sebagainya.
2. GLA Complex - berfungsi memberi keseimbangan hormon yang memberi kesan pusingan period yang tetap dan kurangkan kesakitan ketika datang bulan.

Supplement tambahan untuk suami
1. Zinc Complex - mempertingkatkan kualiti sperma, menambah kepekatan serta kekuatan sperma. Ia juga bertindak meransang perbentukan hormon testosterone dan menambah jumlah bilangan sperma.
2. Vitamin E - sangat sesuai diambil oleh si suami kerana ia boleh meningkatkan kualiti sperma, menambah bilangan sperma dan meningkatkan kebolehan reproduktif bagi suami.

Harganya? Sangat mampu milik dengan kuantitinya. Contohnya Vitalea mengandungi 120 biji dengan harga RM88.75 dan boleh bertahan 3-4 bulan. Menarikkan? :)

Jangan malu, jangan segan. InsyaAllah, cuba sedaya upaya membantu memberikan konsultansi cara pengambilan yang berkesan. Tapi perlu diingat, segalanya adalah dengan izinNya.

Shuhaily Shuhaimi | ID Shaklee : 972444 
PM Facebook : Shuhaily Shuhaimi 
Email : shuhaily.shuhaimi@gmail.com 
SMS / Whatsapp : 013-3708887


No comments:

Post a Comment