Thursday 2 October 2014

ESP dan Alfafa - Alternatif Milk Booster

Ibu yang menyusu sering mengambil mana-mana milk booster atau penggalak susu bagi menjayakan serta melancarkan penyusuan bayi mereka. Ada yang mengamalkan beberapa pemakanan, malah ada juga yang mengamalkan supplement sebagai milk booster.

Bagi ibu yang menyusu, terdapat 2 produk Shaklee yang boleh anda jadikan sebagai milk booster iaitu ESP dan Alfafa.


Kenapa ESP dan Alfafa? 

ESP merupakan protein soya Shaklee yang bertindak sebagai milk booster terhebat dan kesannya boleh dirasakan seawal minggu pertama penggunaan dengan ibu menyusu yang perlu konsisten mengepam dan minum air kosong secukupnya. Bayi memerlukan protein yang banyak untuk tumbesaran yang kekal dan sempurna. ESP juga membantu mencantikkan serta menganjalkan kulit ibu dan bayi.  

Alfalfa sememangnya sejenis herba yang telah digunakan oleh masyarakat Barat sejak beratus tahun dahulu untuk kesihatan dan juga sebagai milk booster kerana ia mengandungi banyak nutiren penting dan pelbagai seperti vitamin A, K, B1, B6, C, E, kalsium, zink dan zat besi. Vitamin-vitamin seperti ini sangat penting dalam tumbesaran perkembangan yang sihat. Bagi bayi yang menghidapi G6PD, si ibu dilarang untuk mengambil Alfafa ini.

Akan tetapi, harus diingat bahawa kedua-dua produk ini sekadar supplement. Anda perlu meneruskan konsep supply vs demand. Jadual pumping anda harus dijaga dan breast anda perlu dipam sekurang-kurangnya 3 jam sekali. Anda juga perlu minum air kosong paling kurang 3 liter sehari.

Testimoni :





Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pembelian. Sebarang pembelian dari saya, anda layak untuk mendapatkan konsultansi secara percuma.
 
Shuhaily Shuhaimi | ID Shaklee : 972444
PM Facebook : Shuhaily Shuhaimi
Email : shuhaily.shuhaimi@gmail.com
SMS / Whatsapp : 013-3708887
COD : Mersing, Johor


No comments:

Post a Comment