Sunday 19 October 2014

Nak kuruskan badan? ESP ke Cinch Shake Mix?

ESP dan Cinch Shake Mix memang sangat popular bagi mereka yang ingin kekal langsing. Kedua-duanya merupakan sumber protein yang hebat. Namun begitu, terdapat perbezaan yang ketara di antara kedua-dua produk ini iaitu kandungan multivitamin di dalam Cinch Shake Mix adalah lebih tinggi berbanding ESP.


Menurut pakar, Cinch Shake Mix memang direka khas bagi mereka yang ingin menguruskan badan. Akan tetapi, ESP juga berkesan jika anda ingin kurus. Kandungan leucine yang terdapat di dalam Cinch Shake Mix memang membantu dalam menguruskan badan. Kandungan leucine tersebut dirahsiakan sebagai 1 paten khas supaya tidak dapat ditiru oleh syarikat lain.

Apa itu leucine?
Leucine adalah otot yang membina asid amino yang terdapat dalam protein tertentu. Dalam kebanyakan diet, anda akan kehilangan lemak dan otot. Apabila anda kehilangan otot, anda juga akan hilang keupayaan untuk membakar lemak dan akan merendahkan kadar metabolisme anda. Bila anda tidak meneruskan lagi diet tersebut, anda tidak boleh membakar kalori seperti sebelum ini. Sebaliknya, berat badan anda bertambah berat.
Di dalam percubaan awal, saintis Shaklee mendapati formula yang dipertingkatkan dengan pemakanan leucine dapat mengekalkan 100% jisim otot tanpa lemak. Mereka yang menjalani program ini telah kehilangan lemak, berat, inci dan pada masa yang sama dapat mengekalkan otot mereka.

Sesuaikah Cinch Shake Mix bagi ibu menyusu?
Kandungan kalori yang terdapat di dalam Cinch Shake Mix dikhuatiri mengganggu tumbesaran bayi. Oleh itu, ESP boleh digunakan untuk menguruskan badan dan kekal langsing bagi ibu menyusu di samping membantu dalam memperbanyakkan susu serta memekat susu ibu tersebut.

Jadi, anda tergolong dalam golongan yang mana 1? Ibu menyusu atau tidak? Sesuaikan yang mana 1 supplement yang sepatutnya anda ambil supaya ianya lebih berkesan. 


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pembelian. Sebarang pembelian dari saya, anda layak untuk mendapatkan konsultansi secara percuma.   

Shuhaily Shuhaimi | ID Shaklee : 972444  
PM Facebook : Shuhaily Shuhaimi  
Email : shuhaily.shuhaimi@gmail.com  
SMS / Whatsapp : 013-3708887   
COD : Mersing, Johor

No comments:

Post a Comment