Monday 6 October 2014

ESP Shaklee - Soya Non GMO Terbaik

Soalan yang sering diutarakan, adakah ESP Shaklee merupakan supplement berasaskan soya yang selamat? Jawapannya sudah tentu YA sebab ESP Shaklee berasaskan Soya Non GMO.

Sebelum saya kongsikan info mengenai Non GMO, mari kita fahamkan dulu konsep GMO.






GMO

Daripada Wikipedia :


Organisma terubah suai secara genetik (Genetically Modified Organism atau GMO) adalah organisma yang bahan genetiknya telah diubahsuai dengan menggunakan teknik, dalam bidang genetik, biasanya dikenali sebagai teknologi penyatuan semula DNA. Teknologi penyatuan semula DNA adalah keupayaan untuk mengabung molekul DNA daripada pelbagai sumber menjadi satu rantaian molekul dalam tiub pengujian. Dengan itu, keupayaan atau phenotaip organisma itu, atau kandungan protein yang dihasilkannya, boleh diubah melalui penukaran gennya.



Kejuruteraan genetik adalah istilah yang digunakan kepada pengubahsuaian genetik sesuatu organisma. Kejuteraan genetik juga dikenali sebagai teknologi DNA rekombinan kerana gen yang terdiri daripada urutan DNA tertentu diasingkan dan digabung semula dengan DNA organisma lain. Teknologi ini membolehkan manusia memindahkan sesuatu maklumat genetik yang berguna daripada sesuatu spesis organisma kepada spesis organisma lain. Perkara ini tidak dapat dilakukan dengan teknik pembiakan biasa.

Kejuteraan genetik berbeza daripada pembiakan tradisional di mana gen organisma diubah secara tidak langsung. Kejuteraan genetik menggunakan teknik pengklonan dan pengubahsuaian molekular untuk mengubah struktur dan ciri gen secara langsung. Kejuteraan genetik telah berjaya dalam beberapa kegunaan termasuk dalam meningkatkan teknologi tanaman, pembuatan insulin manusia tiruan dan pengeluaran tikus makmal bagi penyelidikan kanser.


Adakah GMO selamat? 

Negara-negara yang paling maju tidak menganngap GMO selamat. Lebih daripada 60 buah negara seluruh dunia termasuk Australia, Jepun dan semua negara-negara di kesatuan Eropah, mengharamkan secara terang-terangan kepada pengeluaran dan penjualan GMO. Secara mudahnya, pada tumbuhan teknik ini memberi kebaikan untuk kekebalan pokok tapi kepada manusia, ia akan memberikan kesan sampingan dan tidak baik untuk kesihatan.



Non GMO 

Non GMO pula adalah bahan yang TIDAK DIUBAH SECARA GENETIK atau bahasa mudahnya bahan makanan yang tidak dicampur dengan bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan.

Jadi, inilah jawapannya kepada soalan mengapa ESP Shaklee merupakan sumber protein berasaskan soya selamat digunakan. Ianya diuji secara klinikal dan mengandungi kualiti protein yang sangat tinggi pernah dihasilkan. Penghasilannya menggunakan suhu yang rendah dan setiap canister (850 g) dihasilkan daripada 30 kg kacang soya yang memberikan sumber tenaga segera yang boleh bertahan lama.

Pilihan di tangan anda. Anda yang tentukan kehidupan berkualiti anda dengan kesihatan yang optimum. 


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pembelian. Sebarang pembelian dari saya, anda layak untuk mendapatkan konsultansi secara percuma.

Shuhaily Shuhaimi | ID Shaklee : 972444
PM Facebook : Shuhaily Shuhaimi
Email : shuhaily.shuhaimi@gmail.com
SMS / Whatsapp : 013-3708887
COD : Mersing, Johor

No comments:

Post a Comment