Wednesday 8 October 2014

Sesuaikah ESP untuk Pesakit Diabetes/Kencing Manis?

ESP Shaklee merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya. 



ESP Shaklee merupakan minuman soya yang mempunyai paras indeks glisemik yang rendah di mana ia dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah kekal normal.

Indeks glisemik menetapkan tahap karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai tahap gula dalam darah yang tinggi manakala, tahap indeks glisemik yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan. 

Mengekalkan tahap gula dalam darah yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangkamasa panjang.
 
Oleh itu, ESP Shaklee mampu untuk membantu pesakit diabetes mengawal paras gula dalam darah serta mengurangkan risiko komplikasi.
 
 


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pembelian. Sebarang pembelian dari saya, anda layak untuk mendapatkan konsultansi secara percuma. 
 
Shuhaily Shuhaimi | ID Shaklee : 972444
PM Facebook : Shuhaily Shuhaimi
Email : shuhaily.shuhaimi@gmail.com
SMS / Whatsapp : 013-3708887
COD : Mersing, Johor

No comments:

Post a Comment