Sunday 7 September 2014

Omega Guard vs Lecithin

Kali ini kita bercerita pasal produk Shaklee yang membantu dalam pembakaran lemak pula ye. Terdapat 2 jenis produk yang dicadangkan bagi proses pembakaran lemak iaitu Omega Guard dan Lecithin.

Tahukah anda, dalam konteks pembakaran lemak, Omega Guard dianggap sebagai kereta berenjin Honda manakala Lecithin pula ibarat Kancil. Tapi jika anda inginkan perubahan yang lebih cepat, gabungan kedua-dua produk ini adalah sangat digalakkan.



 
Lecithin berasal dari minyak biji soya yang berfungsi dalam mengemulsi lemak dan memastikan lemak kekal di dalam sistem pencernaan dan tidak memendapkan diri ke dinding membran menjadi lemak kental.

Emulsi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. Jadi secara logiknya Lecithin berupaya membasmi lemak yang dimakan pada sesuatu masa dan bukan membakar lemak sedia ada yang sudah terkumpul di dinding membran.

Jika anda tidak mempunyai lemak termendap, maka kuranglah lemak terkumpul. Dan jika anda mengalami kekurangan berat badan, berat badan anda akan maintain sahaja.

Lecithin bukanlah pembakar lemak. Ia adalah pengemulsi lemak. Untuk keluarkan lemak yang telah teremulsi, produk detoks diperlukan seperti Herblax atau Alfafa.

Omega Guard tidak mengemulsi lemak tetapi berfungsi sebagai minyak ikan yang membantu pembakaran lemak termendap.

Omega Guard berfungsi seperti :
Menghalang pembentukan lemak -> Menambah metabolisme -> Membakar lemak

Pengambilan  Omega Guard juga membantu tahap insulin berada pada 50% kurang dari kebiasaan. Apabila kadar insulin rendah, pembakaran lemak akan berlaku. Secara tidak langsung, insulin yang rendah dapat membantu mengawal gula dalam badan supaya gula tersebut tidak menjadi lemak.

Jadi, pilihan di tangan anda. Anda boleh sahaja mengamalkan Lecithin atau Omega Guard atau ambil kedua-duanya.


Info harga dan kuantiti :

Lecithin berharga SM RM52.50 / SS RM55.00 sebotol dan mengandungi 180 biji.   
Omega Guard berharga SM RM136.00 / SS RM140.00 sebotol dan mengandungi 90 biji.


Untuk dapatkan harga yang lebih murah, daftarlah menjadi ahli dengan yuran keahlian RM75 sahaja seumur hidup. Anda layak membeli barangan Shaklee dengan harga ahli pada bila-bila masa. Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pembelian. Sebarang pembelian dari saya, anda layak untuk mendapatkan konsultansi secara percuma.


Shuhaily Shuhaimi | ID Shaklee : 972444
PM Facebook : Shuhaily Shuhaimi
Email : shuhaily.shuhaimi@gmail.com
SMS / Whatsapp : 013-3708887 

COD : Mersing, Johor

No comments:

Post a Comment