Saturday 6 September 2014

Set Gout Shaklee

Sumber wikipedia :

Penyakit Gout ialah salah satu bentuk artritis yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, hanya menjejaskan satu sendi (monoartritis), khususnya ibu jari kaki. Istilah "gout" berasal daripada perkataan bahasa Latin, "gutta" yang bermakna 'setitis', disebabkan kepercayaan ketika itu bahawa gout diakibatkan oleh titis humor-humor yang mengerikan dan yang mungkin berkait dengan ketul-ketul mendapan urat.

Gambaran klasik tentang gout ialah sakit yang melampau serta mengejut, bengkak, kemerahan, dan kehangatan, serta kekakuan pada sendi. Pesakit mungkin juga mengalami demam gred rendah, dan biasanya menghadapi dua sumber kesakitan. Hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terjejas digerak. Keradangan tisu-tisu di sekeliling sendi juga mengakibatkan kulit menjadi bengkak dan sakit, walaupun hanya disentuh dengan lembut; umpamanya, meletakkan selimut pada kawasan yang terjejas.

Gout biasanya menyerang ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama). Bagaimanapun, penyakit itu juga boleh menjejaskan sendi-sendi yang lain, seperti mata kaki, tumit, kekura kaki, lutut, pergelangan tangan, siku, jari, dan tulang belakang. Dalam sesetengah kes, gout boleh terjadi pada sendi jari-jari kaki yang tidak dapat bergerak, disebabkan kecederaan dahulu yang mengakibatkan peredaran darah yang buruk.

Pesakit-pesakit dengan hiperurisemia boleh mempunyai mendapan-mendapan hablur asid urik yang dipanggil tofus dalam tisu-tisu yang lain, umpamanya heliks telinga. Dalam sebilangan kes, karang-karang asid urik boleh membentuk sejenis karang ginjal.


*********************************************************************************

Phewwww..ngeri dengar kan? Mesti sakit sangat-sangat kalau nak berjalan. Kajian menunjukkan ramai orang lelaki lingkungan usia 30 sehingga 60 tahun yang diserang gout ini.

Pada pesakit gout, supplement yang dicadangkan oleh Shaklee untuk mengurangkan kesakitan yang anda alami ialah :

1. Alfafa Complex


Alfafa merupakan detoks semulajadi yang bertugas menyingkirkan toksik dari badan. Pengamal Alfalfa perlu mengambil air yang banyak (sebaik-baiknya 3-4Liter sehari) untuk membantu melancarkan proses detoks.


2. Omega Guard


Omega Guard membantu dalam mengelakkan keradangan sendi dan mengurangkan kesakitan.


3. Performance® Natural Orange

Performance® Natural Orange pula memelihara kandungan air dalam badan supaya badan tidak mengalami dehidrasi. Pesakit gout perlu menyingkirkan asid urik dengan lebih kerap membuang air kencing. Air yang mencukupi dalam badan amat penting untuk melancarkan proses pembuangan asid urik. Performance® Natural Orange berfungsi mengantikan air yang hilang dan memelihara tahap air dalam badan pesakit.


Info harga dan kuantiti :
Alfafa Complex (S) berharga SM RM53.75 / SS RM56.25 sebotol dan mengandungi 330 biji.

Alfafa Complex (L) berharga SM RM97.50 / SS RM102.50 sebotol dan mengandungi 700 biji.
Omega Guard berharga SM RM136.00 / SS RM140.00 sebotol dan mengandungi 90 biji.  
Performance® Natural Orange berharga SM RM82.50 / SS RM87.50 setong 539g.


Untuk dapatkan harga yang lebih murah, daftarlah menjadi ahli dengan yuran keahlian RM75 sahaja seumur hidup. Anda layak membeli barangan Shaklee dengan harga ahli pada bila-bila masa.
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pembelian. Sebarang pembelian dari saya, anda layak untuk mendapatkan konsultansi secara percuma.

 
Shuhaily Shuhaimi | ID Shaklee : 972444
PM Facebook : Shuhaily Shuhaimi
Email : shuhaily.shuhaimi@gmail.com
SMS / Whatsapp : 013-3708887 

COD : Mersing, Johor

No comments:

Post a Comment